Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 2 Mei 2013

Berat lagi mata memandang, berat lagi bahu memikul.

Minggu ini sangat sedih dengan banyak perkara, perkara yang tidak terduga dan perkara yg tiba2 datang menerpa. Mungkin silap ku kerana terlalu leka dgn dunia ini. YA! memang dunia ini sementara, aku terpaksa bukan aku rela, Aku tahu itu mendatangkan keburukan tapi mengapa satu demi satu dugaan itu datang. Aku tidak tahu siapa yang bertanggungjawab kerana aku masih mencari jawapannya. Bulan May ini membuat hati semakin hiba, apabila org yg disangkakan syg pada kita sudah berpaling tadah. Baru lah dunia ini sebenar! USAH MEMPERCAYAI Kata2 mereka ya Hawa. Aku tahu aku banyak berdosa kepada kedua ibu bapa ku, aku banyak melakukan kesalahan. aku memohon ampun dari mu Bonda dan Ayahnda yg tercinta. puteri mu tidak sanggup menghadapi dugaan ini, kerana puteri mu ini tidak lah setabah dan sekuat yang kau ketahui, Puteri mu ini perlukan kasih syg yang selalu kau beri padaku, aku redha dan aku bersyukur mendapat Bonda yang sgt penyayang. akU tahu itu semua, tapi aku masih gagah dan tidak hiraukan, aku cuba ,menjaga dengan penuh hati2, tapi aku gadis yg tidak lari dr kesilapan. Kalau diikutkan pengorbanan mu Bonda dan ayah sngt banyak tidak terbilang rasanya dan tidak mampu aku membalasnya, tapi aku membalasnya dengan ini! ya ;ini membuat kan dan mungkin membuatkan mereka kecewa dgn aku., lepas ini aku teruskan lagi kehidupan ku. Ayah dan bonda, puteri mu ini sangat sedih apabila pelbagai dugaan datang. satu demi satu datang. Mengapa? aku tidak sekuat itu ayah dan bonda.
Hari yg aku lalui sekarang semakin pudar . Pudar dimamah usia ku yg masih leka akan dunia, mengapa ? mengapa? mengapa? aku terkedu! mungkin ini takdir ku, aku yg memilih jalan ini. jalan yg sgt aku tidak pasti bila akan aku mengahdapi kebahagian ini. Ya ALLAH, hamba mu ini tidak berdaya. sungguh aku lemah, Aku sedar itu semua. Adakah syurga atau neraka bagi aku nanti?? adakah mereka masih menyayangi ku seperti dlu. hARi itu akan tiba, tapi mungkin dgn ini aku tidak mampu berkata kata kerna aku juga manusia. aku terleku di hadpan mu Ya ALLAH , KAU mampu membuatkan segalanya dengan hanya kekuasaan mu yang tidak dapat disangkal lagi. Selama beberapa hari aku bawa diri,entah ke mana. Mujur ada insan yg mampu memahami tapi memahami sebab perkara lain. !! ya! aku sudah temui mcm2 manusia kini sewaktu aku di timpa kesusahan. Manusia mcm2 manusia, Aku berdosa. kini aku menyedari semua itu. Mata ku tidak dapat lelap,hati ku melayang entah ke mana, jiwa aku diletkkan di mana aku pun tak tahu kemana hilang. oh mengapa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

kisah dongeng yang tidak lah dongeng