Pengikut

Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 11 Julai 2013

Assalamualaikum and Hey bLogger.

Minggu ni minggu menghabiskan membuat assignment , hope assignment the best. :)
minggu ni juga bulan Ramadhan , bulan puasa untuk mereka yang beragama Islam. Aku berpuasa sem ni kat Shah Alam bersama housemate, puasa pertama makan bersama, pilu juga rasanya pertama Ramadhan  x balik rumah. Bukan apa terpaksa berkorban utk masa depan ku, kelas kena hadir. 10 julai 2013 bersamaan 1 RAMADHAN 1434 H seluruh dunia menyambut Ramadhan yang mulia,insyallah aku akan merubah sikit2 sikap ku,kelakuan ku, bicara ku di jalan Allah S.W.T. Insyallah. Harap Ramadhan ini bukan Ramadhan terakhir tetapi Ramadhan yang ini memberi aku  keinsafan pada diri.Harapaku dapat beristiqamah.
Hariini hari Jumaat , hari penghulu hari ,malah bulan ramadhan bulan mulia.
Kelebihan Hari Jumaat
Rasulullah s.a.w bersabda,
“Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah hari Jumaat. Pada hari itu Adam diciptakan dan pada hari itu juga dia dikeluarkan dari syurga. Pada Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan dikabulkan permintaannya.” (HR Muslim)

Disamping itu,di bulan puasa ini housemate ku Asmidar merupakan mama kami waktu ini, sbb dia masak untuk kami pada hari puasa pertama, sama2 bergotong royong,hahhaa. TERIMA KASIH KAWAN. Macam rasaikatan itu kuat pulak semakin hari semakin lama rasa sayang dengan housemate aku yg ada di rumah ini. Hope kita dapat capai kejayaan ye dik. :) 
Banyak nak cerita tpi bulan puasa tak larat nk taip. hahha..ops lagi satu , semalam lepas berbuka kan,kami try la amik snap2 gambar . katanya nk masuk competition,hahah. saja try. mana tau rezeki. kalau xde xpela. . :)k nice.









3 ulasan:

  1. Thanks a lot for sharing and I have some special things for you. If you are in free time. Read and ponder the good quotes of life below, you will surely draw in life's own deep lessons.love of my life quotes and or you can relax by playing the game after the tired working timemonster truck race games You can relax by reading the stories as những truyện ngôn tình hiện đại hay nhất. Each article definitely sexmang to give you the most comfortable feeling. Enjoy the experience!

    BalasPadam

kisah dongeng yang tidak lah dongeng